Mogelijke oorzaken als er geen E-mails binnenkomen zijn:
- In de DNS van je domein staat ingesteld dat de E-mail ergens anders afgeleverd moet worden (de MX instelling). Je kan dit vinden in deze handleiding: Klik hier!
- De instellingen in cPanel zijn incorrect.
Stap 1. Login in cPanel.
Stap 2. Klik op E-mailroutering onder het kopje E-MAIL.
Stap 3. Kies een van de opties en klik op wijzigen om de instellingen op te slaan.
- Configuratie automatisch detecteren (aanbevolen): Automatische detectie is niet mogelijk als de geconfigureerde MX-records niet worden opgelost.
- Local Mail Exchanger: De server accepteert altijd e-mail voor dit domein. Het systeem bezorgt e-mail aan de lokale mailbox.
- Back-up Mail Exchanger: De server fungeert als back-up e-mailuitwisselaar. Het systeem zal e-mail voor dit domein bewaren totdat een e-mailuitwisselaar met een lager aantal beschikbaar is.
- Externe Mail Exchanger: De server accepteert geen e-mail voor dit domein. Het systeem verzendt alle e-mail voor dit domein naar de e-mailuitwisselaar met het laagste nummer.